"> " />

ТелеГруп предлага системата на NTest за проследяване на проблеми в оптиката

сряда, 29. 09. 2010

ТелеГруп предлага системата на NTest за проследяване на проблеми в оптиката

RFTS (remote fiber test system) решението на NTest FiberWatch включва сървър, клиентски софтуер и отдалечени тестващи устройства (RTU), което намалява драстично времето за отстраняване на прекъсвания в оптични трасета.

ТелеГруп София започва да предлага решението FiberWatch на американската компания Ntest, което осигурява автоматизирано отдалечено проследяване на проблеми в оптичните мрежи и своевременно алармиране на администраторите, съобщи на специално събитие Пламена Вълева, мениджър продажби в българската компания.



TeleGroup, която е създадена през 1992 г. в Лондон, разполага с поделение в София от 2006 г. „За периода от 2001 до 2009 г. успяхме да постигнем ръст на приходите от 3600%", каза Диана Глигориевич, изпълнителен директор на TeleGroup. От 500 хил. евро през 2008 г. оборотът на компанията достига през 2008 г. близо 18 млн. евро. Компанията има над 140 служители в региона, като се занимава с целия обхват от проектирането на мрежи, включително в телекомуникациите, енергийните системи, мобилните мрежи. „Консултантските услуги на TeleGroup се предоставят обикновено безплатно на клиентите, ориентираме ги кои са най-добрите решения и технологии за конкретния случай", обясни Глигориевич. Тя заяви, че системният интегратор е успял да постигне 2 до 3 часа време за реакция при повреди в мрежата на телеком операторите, гарантирани със съответните SLA договори. Един от големите клиенти на TeleGroup е операторът Telekom Сърбия, за който компанията е инсталирала DSLAM оборудване на Huwaei и Alcatel Lucent – над 80 000 порта а 100 места, софтуерни-комутатори клас 5 и IMS, както и изграждане на 3G мрежата на телекома.


Ntest разработва и предлага своята FiberWatch

водеща в света система за отдалечено тестване на оптика (RFTS), която се ползва от клиенти в над 40 страни, обясни Хорхе Кано, президент на Ntest. Тя е инсталирала RFTS системата в над 60 възли на Cablevision, с която работи от 2004 г., в над 70 възли за Saudi Telecom STC, над 45 на Telia Sonera, както и повече от 180 инсталации на Deutsche Telekom.

RFTS (remote fiber test system) решението FiberWatch включва сървър, клиентски софтуер и отдалечени тестващи устройства – рефлектометър OTDR и комутатор, който ползва OTDR за последователно тестване на няколко оптични влакна. Решението предоставя проследяване на оптичния маршрут, автоматично алармиране при повреди, ГИС документация за мрежата, документиране на откритите и отстранени проблеми.

Сървърът контролира целия процес по тестването, като най-често клиентите проверяват dark fiber (80% от тестовете са на „тъмно влакно"). OTDR устройството комуникира със сървъра и провежда тестването в съответния прозорец, например 1625 nm., като се проверява заварките, целостта на оптичното влакно и преминаването на сигнала през отделните оптични устройства.

Ако се добави комутатор, с един OTDR може да се провеждат тествания на много влакна (10 сек. за едно оптично влакно). Системата предоставя и наблюдение на активна оптична връзка, като се осигурява корелация на оптичното събитие и географския адрес при точност на откритата повреда до 10 метра.

„Мрежовите оператори са изправени пред многобройни предизвикателства, каза Хорхе Кано. Сред тях са засилваща се конкуренция с фокус върху качеството на услугите и остаряваща оптична инфраструктура. Прекъсванията на мрежата се случват по различни причини – инциденти от строителни работи, природни бедствия, тероризъм, вандализъм. Нашето решение им предоствя акуратно и централизирано засичане и изолиране на повредите, като докладът за алармата включва текстова информация за оптичната верига, засегната област (кои клиенти са засегнати), вероятна причина, оптично и географско разстояние (примерно 500 метра след ъгъла на улица Х и булевард Y). Без RFTS операторът трябва да намери техник, да наеме OTDR оборудване, да проследи оптично разстояние до прекъсването и да изчисли къде се намира географски то, след което се пристъпва към поправка на кабела. Със системата FiberWatch направо се отстранява проблемът", обяснява Кано.

Освен това RFTS осигурява ранно предупреждение за оптични проблеми – какво е състоянието на оптиката, спадат и оперативните разходи заради превантивна работа върху проблемите преди да са засегнали потребителите и предоставяните им от телекома услуги.

Computerworld.bg
  • Cambium Networks
  • Arris
  • polycom
  • motorola
  • cisco
  • Mitel
  • microsoft
  • ibm
  • check point
  • Blue Coat
  • nice
  • Noja Power
  • r and m